Rechercher

Quina politica endé l'occitan dens la mea comuna ? Quelle politique pour l'occitan dans ma commune ?


En francés en dusau part


Quina politica endé l'occitan dens la mea comuna ?


Los 15 e 22 de març, que son las eleccions comunaus qui tornan. Dens lo cadre de las soas accions en favor de la creacion o de l'ahortiment de politicas publicas lingüisticas endé la lenga occitana, en seguida de la Declaracion Universau deus Drets Lingüitics (Barcelona 1996) e deu Protocòle endé la Garantida deus Drets Lingüitics (Donostia 2016), l'IEO que publica un libròt dedicat a las comunas : Declinason deu Protocòle per ua politica lingüistica dens ua comuna.


Lo document que serà disponible pro lèu, e difusat a las seccions qui n'ac hasón la demanda (e de la sedença a Tolosa). Qu'es un document bilingüe, a utilizar pendent la campanha electorau, mes tanben un còp las equipas municipaus en plaça. Que permet d'aviar ua huèlha de rota, e tanben de definir accions concrètas adaptadas a la situacion de cada vila e vilatge.


Endé facilitar la difusion deu document, ua presentacion resumida bilingüa de 4 paginas que's pòt cargar, estampar e difusar (listas candidatas, militants, etc...).


Per consultar lo libròt Declinason deu Protocòle endé ua politica lingüistica dens ua comuna", per cargar, imprimir e difusar la presentacion simplificada, rendetz-vos suu :

www.observatori-occitan.org e seguir "Elections municipalas".


***

Quelle Politique linguistique pour l'occitan dans ma commune ?


Les prochaines élections municipales se déroulent les 15 et 22 mars prochains. Dans le cadre de ses actions en faveur de la création ou du renforcement de politiques publiques linguistiques en faveur de la langue occitane, dans la continuité des actions entreprises depuis la Déclaration Universelle des Droits Linguistiques (Barcelone 1996) et du Protocole pour la Garantie des Droits Linguistiques (Donostia 2016), l'IEO publie un petit guide dédié spécifiquement aux communes : Déclinaison du Protocole pour une politique linguistique dans une commune.


Ce livret sera bientôt disponible auprès des sections qui en ont fait la demande, ou du siège de l'IEO. C'est un document bilingue utilisable à la fois pendant la campagne électorale, mais également une fois les nouvelles équipes municipales en place. il doit permettre la mise en place d'une feuille de route pour une politique linguistique, avec des actions concrètes, adaptables à la situation et à l'engagement de chaque commune.


Afin de faciliter la prise en main de ce document très riche, une présentation simplifiée sous la forme d'un A4 de 4 pages (2 en français, 2 en occitan) est disponible et permet de toucher, si besoin, plus de candidats et de militants que le livret.


Afin de consulter le document Déclinaison du Protocole pour une politique linguistique dans une commune, ou de télécharger, imprimer et diffuser la présentation simplifiée, consultez le site www.observatori-occitan.org et suivez le logo "Elections municipales".




7 vues

Ce site est géré

et financé par l'IEO

sans argent public

  • IEO sus Facebook

Observatòri de la Lenga Occitana
en çò de l'Institut d'Estudis Occitans

11 Car. Malcosinat

31000 Tolosa

comunicacion@ieo-oc.org

(C) 2020 per IEO